nuffnang ads

Friday, April 3, 2009

ceriter sebelum pegi keje pagi tadi

pagi tadi cam biasa cium aliff puas2 dulu sebelum pegi keje..pastu aku pun turun..sampai2 kat parking kete tengok ade satu wira putih yg dah convert mcm sporty giler dok blok kete aku..so cam biasa la aku terpaksa menolak kete tu supaya kete aku leh kuar..tapi ade satu masalah..tempat tu menurun skit..mmm..aku pikir tak payah la aku menolak kete tu tapi aku perlu alihkan batu kt tayar kete tu utk gerakkan kete tu ke depan..so dgn yakin aku pun alihkan la batu yg blok tayar tu skit2..so kete tu pun berganjakla ke depan..tapi secara tak sengaja apabila aku letakkan batu tu jauh skit dari tayar, kete tu terus meluncur ke depan dan terus melanggar batu yg blok tayar tu tanpa berhenti..aku pun panik..alamakk!! abisla keta tu tak bole berhenti..dalam masa yang sama aku dah jerit kt sorang pakcik tu "pakcik!..tolong saya!!"..sambil cuba mensetopkan kete wira yg tgh bergerak laju tu..tapi apelah daya aku kederat seorang pompuan kecik mcm aku tidak berdaya menahan kete tu dari berhenti (berat nak mampos kete tu)..dan "PRAKK!!"..satu perlanggaran antara wira dan kancil berlaku...adoiiiii...abih bumper depan die yg sedia buruk tu patah dan terlondeh ke jalan raya..pakcik2 kt situ yg melihat kejadian sume dah bising2...kenape jadik sampai camtu..kenape tak sendal batu kat tayar tu..kenape tak panggil die tolong tolak kete tu...aduyaiiii banyaknye soklan aku nk jwb..aku pun terus ler citer ape yg berlaku..pakcik tu pun tengok ajela..dan die kate "ko buat tak tau jek, lantak die lerr..ko kuar jek terus"..dan dalam masa yg sama kakak si tuan punya kancil tu pun sampai...terkejut dan terus tgok kancil die nasib baik tk apa2..cume ade calar skit kt plat no die..aku pun terus minta maaf pada kakak tu sebab tak sengaja terkena kete dia..seb baik die tk marah..
aku pun tanya lah kt pakcik tu sape tuan punye kete ni..sebab saya nak bertanggungjawab kt kete die tu..tapi pakcik tu pulak kate buat tak tau jek...ko kuar je terus...dia kate...hmmm..dlm ati aku tak baikla buat org mcm tu..mujurlah tk lama lepas tu tuan punye kete wira tu pun sampai..dan aku pun terus lah citer dgn die dan tunjukkan bumper depan die yang dah patah tu..atas rase bersalah yang amat aku sedia untuk membayar ganti rugi kt budak tu..(sebenarnye bumper die tu memang dah teruk pun (dah hampir tercabut), tapi disebabkan aku bumper kete die langsung tercabut..aku tanya budak tu mcm mana nk byr ganti rugi ke..dia kata paling2 seratus itupun die kena tambah duit die sendiri lagi nanti..and lagipun die memang nak tukar bumper baru..aku pun kate aku nk kena tanya cik abang aku dulu..aku pun call incik asben aku (nasib baik die tak pegi keje lagi)..dan2 die turun aku pun citer la kt die..aku pun ckp la aku yg salah then bayar ajela kt budak tu ganti rugi..aku kate budak tu nak seratus..then cik abg aku pun terus marah budak tu...ape tidaknye dahla bumper die memang dah nak tercabut lagi mau pau bini aku..(cik abg aku tk menafikanlah yg aku ni yg bersalah sebenarnya, tapi dah memang bumper die buruk lagi mau ambik kesempatan kt aku, memanglah die marah)..lepas tu incik asben aku suruh aku terus pegi keje then die akan setelkan bende ni dgn budak tu..dengan perasaan yang amat bersalah aku pergi jugak dari situ..sebelum tu aku dah minta maaf kat budak tu beberapa kali then die kate takpe..dlm hati aku berkata abislah budak tu kena kaw2 dgn cik abg aku..aduyaiii..bersalahnye aku kt budak tu...tapi patut ke aku bayor ganti rugi kt budak tu?? hmmmm...masih dlm kemusykilan dan kebersalahann...aduiii..serba salah aku...

1 comment:

  1. ha tau tak..beberapa hari selepas kejadian aku ade ternampak kete tu..bumper dah tuko kaler lain..dan cik abg kate memang patot die kene marah pun, pasal pau kt kite lebih2 sape suruh??padankan muke die..

    ReplyDelete

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails