nuffnang ads

Thursday, February 17, 2011

Citer Seram Dekat Teluk Batik Resort

Korang percaya mistik?? Percaya akan bende-bende yang kita tak nampak yang suka mengusik kita terutama anak-anak kecil? Jeng-jeng jenggggggg.......ni nak citer ni....berlaku masa dekat Teluk Batik Resort aritu....waaaaahhhh banyak suspen daa.....

Citernye gini, malam tu lepas acara makan-makan besar dekat pekan Lumut aku dan anak-anak rehat atas katil, guling-guling dengan Azwar dan Aliff...Aliff memang suka la dapat guling-guling atas tilam empuk tu...sebelum tu kedudukan katil adalah di tengah-tengah ruang bilik..memandangkan budak-budak ni tido lasak aku dan Abang N tolak la katil tu ke tepi dinding supaya bile budak-budak ni guling-guling tak la diorang ni jatuh ke bawah...lepas tu Abang N tolong bukakan lampu utama bilik tu kasik terang sikit....bilik ni pulak terpisah dengan hall...ade dinding tapi bercermin...selak langsir dari dalam bilik bolehlah nampak hall luar tu.....

Lepas tu Abang N keluarlah dari bilik lepak depan tibi sambil makan kacang...eh, mana datang kacang daa....aku tipu je..kekeke...aku dan anak-anak apalagi guling-guling la....tiba-tiba...........................................



jeng-jeng-jenggggggg...........................................



Lampu terpadam secara tiba-tiba.......uwaaaaa, bermula lah kisah misteri......


Aku dan anak-anak tergamam...betul! lampu tiba-tiba terpadam weh....takde orang usik pun......aku tengok suis tu masih on tapi kenapa lampu padam??? Aku heran, sape pulak tutup lampu neh, jangan memain, dah la aku ni penakut.....ke Abang N main-main dengan aku ni???


Aku pun dengan langkah berani angat-angat taik ayam keluar dari bilik pegi dekat Abang N yang tengah lepak-lepak suka hati tu....huhu...aku tanya dia :

Aku : Abang ade main lampu ke? Tekan suis mana-mana ke?
Abang N : Takde..kenape?
Aku : Lampu kat bilik tu tiba-tiba padam...tadi ok je lepas abang bukak, tengah duduk-duduk tadi padam tiba-tiba..(dalam ati, tak kan terbakar kot)....


Sepantas kilat Abang N berlari masuk ke bilik, tengok lampu macam tak percaya tiba-tiba terpadam...die tengok anak-anak semua ok, die pun cakap : "Oh, berani ko kaco anak bini aku yer!" sergah Abang N...   Aik??? die nampak ke? kenapa aku tak nampak? tapi aku pasti die tak nampak apa-apa, sebab aku taula laki aku..kekeke...


Dulu masa kami honeymoon kat Langkawi memang die nampak tapi die ni jenis ati kering so die buat dek aje la....boleh ko hadap bende tu dok depan ko lepas ko semayang??? Masa ko nak tido die tengok je ko dengan bini ko, boleh?? Lepas tu siap main tenung-tenung mata lagi dengan bende tu....kalo aku, mau ajak Abang N balik K.L malam tu jugak...itu citer dekat Langkawi beberapa tahun yang lepas.....


Berdiri jugaklah bulu roma aku masa tu....kot mana la tau kan ade bende halus sedang memerhatikan kami............meremang tak bulu roma korang?........Owh, tak cukup serrrram eik....? kuikuikui.....tak lame lepas tu die pun keluar dari bilik setelah tiada jalan penyelesaian antara kami dan bende tu...aku sambung semula lepak atas katil dengan anak-anak dan tiba-tiba....lagi sekali......


jeng-jeng-jenggggggggggg!!...




Lampu terbuka semula....

Lagi sekali aku pelik.. Haaaa......ini suda lebih....mau main-main sama aku ya.......kejap aku panggil Abang N pukul sama kamu!.......Aku pun apalagi bingkas bangun...masa tu Aliff pun bangun jugak dan jerit : "Hoh!" (sebab lampu terbuka semula)....die pun pelik la kejap buka kejap padam.....


Hah sudah! kate aku....Tiba-tiba mata aku terpandangkan sesuatu di hujung kaki Aliff.........SUIS LAMPU........korang tau!!??
Si Aliff ni rupernye punye keje! Cehsssss!!!!

Rupa-rupanya masa die guling-guling tu tak sedar kaki die tertekan suis lampu.....lepas tu boleh pulak dia buat-buat pelik...Mati-mati baba awak kena tipu!!!


Kuang-kuang-kuannnnggggggggggggggggggggggggggggggg........

Nota terakhir : Jadi korang jangan lah cepat sangat melatah bile sesuatu terjadi seperti di atas, tak pasal-pasal bende tu kena tuduh....

Tapi buat duit cara ni memang tak pelik!



3 comments:

  1. salam nice la blog ni..kami amat berminat ble part cite seram kat teluk batik tu.. kami nk invite be follower our blog.. n dapat share eperience with us.. give me suppor, add as friend kat fbook and blog k.. tq sagt pasl story seram ni.. klu nk tau lebih lnjunt pasal teluk batik y kmi cuba promote kn ni, klik blog kami k..http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000580168993

    ReplyDelete
  2. thanks..tapi jgn salah faham psl entri ni...berdasarkan pengalaman kami di sana nothing yg seram dkt teluk batik...anak kami yg memainkan kami...hehe... insyaAllah will follow ur blog...

    ReplyDelete
  3. waste time punya criter

    ReplyDelete

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails