nuffnang ads

Thursday, October 31, 2013

Petua Halau Semut Pada Gula

Dalam banyak-banyak petua nak halau semut pada gula, petua ni lah yang paling mujarab (pada aku la)...susah kan nak bancuh air bila ade semut ni...gula belum bukak pun dihurungnya apalagi kalau dah masukkan dalam bekas...entah celah-celah mana la semut ni masuk...ade je die jumpa jalannya..
Macam mana nak halau? Sure korang dah google kan...rumah korang ade bunga cengkih tak? 


Haaa, apalagi masukkan la 5,6 kuntum bunga cengkeh tu ke dalam bekas gula korang pastu tutup kasi rapat...konfem besok semut telah melarikan diri...kalau tinggal pun yang dah mati sebab tak sempat nak selamatkan diri...kui kui kui....

2 comments:

  1. Bagus ni petua ni. Geram tengok semut dlm bekas gula. Memang beli gula utk diorg mkn. Eheh. -_-"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, petua ni paling afdal dalam banyak2 petua yang lain...aku kalo simpan gula dalam bekas mesti letak dalam 5-6 ketul bunga cengkih tu supaya semut tak datang lagi...

      Delete

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails