nuffnang ads

Thursday, May 27, 2010

Nurseri atau Baby Sitter atau Sendiri Jagalah

Sape-sape yang ada anak dah tentu penin kepala mana nak anta anak (kalau dua-dua keje)..if salah sorang jek yang keje bole la harapkan isteri yang menjaga anak di rumah...kalau dua-dua keje payah sikitla..kalu nak benti keje sayang pulak dengan keje yang ada sekarang walaupun gaji tak seberape...nak benti ekoNOMONEY eh silap ekonomi belum lagi stabil..lainlah kalu gaji asben bapoklah besornye, anok2 pun besor, simpanan untuk pelajaran anak cukup, keperluan untuk keluarga cukup, untuk kecemasan pun cukup, so bole la dok rumah belek anak je..kalau taaaaaak...lu pikirla sendiri...

Mule-mule dulu aku pun mengalami dilemma jugak..nak anta nurseri ke, nak suh orang jaga ke, nak suh mak bapak sendiri/parents in law jaga ke, atau nak upah bibik???...musykil-musykil...kadang pasal sape nak jaga anak kite pun bole gadoh laki bini tau...huhu..payahhh...

Sampaila sekarang bile aku anta aliff ke nurseri adalah beberapa orang yang tak setuju...hmmm...sampaikan aku pun dah tak reti lagi dah nak bagi alasan ape kat diorang...sebab yang aku nampak, anta anak ke nurseri ni adalah lebih baik sebab awal-awal lagi anak aku dah didedahkan dengan pendidikan awal, dari kecik lagi die dah pandai bergaul dengan kawan-kawan die..eh, banyak lagi laaa kebaikannya..

Sebenarnye terpulanglah pada kita, mana kite nak letak anak kita sepanjang kita bekerja...kita nak yang terbaik untuk anak kita so kita bagi yang terbaik untuk diaorang..semua ade pro and kontra..

So bagi mereka-mereka yang tak sependapat dengan aku, aku tak paksa pun mereka-mereka ni terima pendapat aku tapi at least cuba lah bukak minda tu sikit...tak semua nurseri tak bagus okeh..malas nak celoteh lagi...suka hati merekalah!

Yang aku pasti, nurseri tempat anak aku adalah yang terbaik!..baik punye!!hihi...

Baca sini dan sini

Aliff duduk nurseri sini taw.

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails