nuffnang ads

Friday, May 14, 2010

Transformers

Saye bukan nak cite pasal baby baru tapi nak cite bende baru cik abang saye beli..bukan transformers..tapiiii........


II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
VVVVV
VVVV
VVV
VV
V



Lihat! ape yang incik abang saye idam-idamkan selama ini dah dapat..mende alah ni dari sejak memule kawin lagi die nak beli tapi aku tak kasi sebab dah ade tibi aku buat ape nak beli tibi barukan..die kate die nak letak dekat hall so tibi yang sedia ade die nak letak dalam bilik..standardla sume orang macam tu kan..aku ikutkan ajelah..hari2 asik nyebut tibi baru tibi baru..duit die biarlah die nak buat ape pun...aku cume tompang tengok je...


Ini die tibi aku masa bujang lagi aku beli tibi ni (kecik je 20 inci)

Maka apabila sampai di rumah aku dikerahkan untuk memasang dan set tibi baru ni...kenape aku? sebab die dalam bab2 elektrik elektronik ni baik nak install memang die tak pandai...sume nye harap kat aku macamlah aku pandai dan tau segala bagai..name je keje dengan orang api...aku pun same tak reti jugak tapi aku suke nak mencuba..die cume tengok je, tapi bab mengangkat tu die tolongla..ape, ingat ringan ke nak angkat sensorang..29kg tau!..perghhh...

Dah sambung wayar sume sekali bile on je, kuor gambo itam putih pastu sore takdak...jenuh aku belek2 buku installation mcm mana nak kasi kaler dan sore kuor...tekan sana tekan sini sume tak jalan...nak fed-up aku..ape kes beli mahal2 pastu gambo itam putih, takde sore pulak tu..cik abang aku tengok je, siap cakap aku pun same bebal macam die..tapi at least aku cuba jugak buat..

Akhirnye, aku terai alih2kan wayar belakang tibi..ruper2nye aku salah sambung daaaa...aiseh, bayangkan 2 jam aku belek buku tu nak mendapatkan kaler dan sore..alih2 wayar salah sambung...ampehhhhh....


Ini die rupe setelah di pasang

Dan inilah die rupe tibi yang telah di transformkan dari 20' ke 42' :


Yang bestnye tibi ni selain dari tengok tibi dan video, die juge leh sambung pada pc, bole baca SD card dan macam2 lagi...sume tu aku tak abih baca lagi dalam buku installation tu..wah! lepas ni boleh save gambo banyak2 dalam thumb drive dan SD card pastu tengok dekat tibi..skrin besar lagi..bestnye!....

Gambo2 di atas di ambil dengan menggunakan Free Gift yang kedai tu bagi..

Inilah die free gift tu! :

3 comments:

  1. bestnye!!
    cik abang shifa pun asyik nyebut nak tibi gini.. ntah bila dia nak buat seprais cenggini xtau lah.. kumpul duit dulu..

    ReplyDelete
  2. ini bukan seprais shifa..sebab die dah sebut dulu baru beli...kalu seprais die tak sebut, tiba2 jek ade org anto tibi kt umh...baru tu dinamakan sepraisss...kan kan kannnn... ;p

    ReplyDelete
  3. Ringan Sony Bravia LCD 40" kome lagi la..hehe.

    ReplyDelete

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails