nuffnang ads

Friday, January 29, 2010

Cara Memuat Turun Flash Video dari You Tube

Salam..

Kawan2 disini saya ingin menerangkan cara2 utk memuat turun video dari You Tube ke PC kita..senang yo..eden dah toraii..hehe..

Cuba ikuti langkah2 berikut :

1) Buka http://www.youtube.com dan pilihlah video yang ingin anda simpan.

Contohnye saye ingin memuat turun video lagu Barney and Friends dari You Tube..makanye sila lah buka You Tube tersebut:


2) dan buka pula browser savevideodownload, iaitu :
3) Lihat pada laman You Tube tadi, di sebelah kanan video yang sedang ditayangkan ada petak yang bertulis URL, dan di dalam petak itu ada tulisan seperti contoh ini:
http://www.youtube.com/watch?v=dsKO_r76kfQ

4) Copy URL tersebut.


5) Kemudian pergi ke website savevideodownload tadi, dan 'paste' URL tersebut pada petak Video URL, dan klik "Get Links"


6) Maka anda akan diberikan file yg telah di downloadkan. Klik "Download" dan proses muat-turun akan bermula.

7) Sila rename semula fail itu kepada sebarang nama yang anda pilih dan jangan lupa untuk meletakkan extension .flv di hujungnya. Contohnya jika anda mahu menamakannya sebagai barneysong maka 'rename' get_video menjadi barneysong.flv

8) Video yg telah selamat didonlod hanya boleh ditonton menggunakan perisian FLV Player. Jika PC anda tidak mempunyai FLV Player anda boleh memuat-turun perisiannya secara percuma dari Filekicker :

9) Sekiranya anda mahu menukarkan format .flv menjadi .avi atau .mpeg atau .wmv tapi anda mahu lakukannya dengan percuma, anda bolehlah muat-turun dari website berikut :


Lihat video yang telah berjaya di download dari website You Tube ke PC saya :


Good Luck!

# Entry mengenai menukarkan video ber'file' .flv ke bentuk .avi , .mpeg , or .wmv akan saya tunjukkan di entri yg lain..dgn itu sila cuba yang ini dahulu..

1 comment:

  1. Salah satu perkhidmatan yang lebih - http://my.getvideo.org/ =) Menyokong video 4k dan mempunyai versi Bahasa Melayu.

    ReplyDelete

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails