nuffnang ads

Monday, February 8, 2010

When Aliff Go To The ZOO




Tadaaa...semalam tanpa perancangan kami telah ke ZOO Negara membawa budok kecik itu..dalam pukul 10 lebih cik abang suruh bersiap2..ape lagi tanpa berlengah laju je saya menyiapkan aliff dan diri sendiri..hehe..orang ajak jalan memang saye akan buat laju2 punye...kalu tak ikutkan karang kena marah lak..heheh..alasan jek tu..

Ingatkan die nak gi Keramat dulu then pastu terus shoot ke kl untuk carik barang die..tapi die kate die dah setelkan projek kat Keramat tu dan sekarang die nak ajak kami jenjalan ke ZOO pastu baru masuk kl carik barang die..so, saya pun ok aje laa...

Dah bertaun jugakla tak pegi ZOO..seingat aku saya last saya pegi ZOO taun 1997 kot..tu pun masa muda remaja lagik..masa tu tiket nak masuk sana dalam 11 hengget..sekarang mak oiiii..berdabel2...pastu ade pakej lak tu, kalu ambik pakej biasa RM20, kalu pakej yg termasuk Butterfly Farm dengan Insect semua tu RM25..so, kami ambik pakej yg RM25 hengget tu..kunun nak gi semua tempat la..udahla kami sampai tu dah pukul 11 lebih, ari pun dah setat panas terik dengan tak bawak stroller budok tu, dgn perut pun dah lapo..jadinye kami pun terpaksala bergilir mendukung budok yang berat die dah dekat 9 kilo tu..(kecik je aliff ni..hehe)..tapi aku saya lak cepat letih sekarang, mana tak dengan perut yang memboyot nak pulak mendukung aliff cepatla penat..kejap2 saya nak dudok, kejap2 saya nak mengunyah, kejap2 saya nak minum..

Cadangan bawak Aliff ke ZOO tu sebabnye selama ni asik bagi budok tu tengok Animal Planet je..so, kali ni nak tunjuk the real animal pada Aliff..tapi die lak bile dah masuk ZOO tu buat muke poyo jek macam tak ada perasaan..tengok binatang2 tu pun dengan muke poyo tak excited langsung..huh..ape la anak ibu ni...



Memule tengok monkey, bird pastu tengok bear ni..aliff tak excited pun tengok bear ni tak taula pasal apa..tapi saya pelik la, nape bear tu asik round2 situ jek macam org bersa'ie pulak..(tengok bear yg depan tu) die jalan dari ujung tembok ke ujung tembok..yang ni takpe jugak..yang belakang tu (yg dekat pintu tu), jln dua tiga langkah patah balik, pastu jln lagi dua tiga langkah patah balik, macam org tertinggal sesuatu barang pastu lupa apa die..haa, naik heran saya..agaknye trainer die latih macam tu kot..




Rimau yang ni pun sama, asik jalan ke depan ke belakang, ke depan ke belakang..kenape yer?


Haa, yang ni cool..siap mandi manda dalam air yg keruh itu sesambil tengok orang, orang tengok die..

Lion ni pun rilek jer..orang tengok die, die tengok orang, ape aku kesah?




Tengok pulak flamingo..sekor2 berdiri tegak macam patung..itu cara burung flamingo carik makanan..die akan snap ikan bile ikan lalu dekat die..

Dalam Aquarium, die so bit excited tengok ikan2 dalam akuarium tu






Tapikan, sampai sudah kami tak jumpa Butterfly Farm dengan tempat Insect2 tu semua..tak taulah kalau kami yang tak nampak signboardnye..incik abang memang tak puas hati selagi tak jumpa tempat tu..sanggup ajak saya pusing2 lagi, saya yang tak larat ni ikutkan ajela..kang tak pasal kena marah lagi...

Tapi memandangkan kami2 ni dah penat maka apa yang saye tau hanya nak balik sahaje..budok kecik tu pulok dah bape kali garuk2 kepala yang menandakan masa tido die dah sampai..so bila masuk je kete, minum je susu, apalagi terus la die tido..jadinya, plan kami nak ke kl mencari kasut incik abang tidak juak kesampaian..syiaann abang saye..takpela abang, nanti ade masa kite gi carik kasut abang tu tapi duit tu jangan pusing kat lain dulu ok..

Sekiang dahulu..nanti sambung citer lain pulak..

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails