nuffnang ads

Tuesday, February 23, 2010

Family Day Orang2 Api

Last saturday, Abang N bawak aku gi Pamili Day topek kojo dio..selama die keje ni die tak penah melibatkan diri dalam famili day komponi kojo dio..setakat datang register ambik gift pastu balik umah tido..tapi kali ni dah ade anak so die a bit excited bawak famili gi famili day..

Pepagi lagi die gi register and amik bekpas and token bawak balik rumah..ha ko, sekali die bawak balik empat bungkus nasi lemak, empat peket kuih2, 4 botol mineral water dan sekarung goodies beg.. sapolah nak makan banyak2 tu cik abang oiiii....nak buek camano dio kato, kawan eh yang bagi...
Solosai menjamah nasik lomak sebungkus ngan kuih sepeket aku siap2kan aliff..sobab kami nak join tengok orang lak kat sinun..pastu plan nak amik lunch pack pastu balik rumah then aku lak bole gi buat kojo tambahan...tapi die lak ralik tengok orang pastu nak tunggu Lucky Draw...adiah best2 dio kato..nampak gaye, aku tak leh nak gi buat keje tambahan la niee...huuuuu...

Banyak adiah dapat..macam2...best kalu anak dah besar2 leh join game2 yang diorang organise tuk budak2..leh dapat adiah..sagu ati pun jadilah..paling2 koman pun tumbler cap ayam pun jadiklah kan..tapi yang aku dapat just tengok ajelah anak orang dapat adiah...aku sendiri nak join game pun tak dak orang lak yang bole nengokkan aliff..bapak die lak sebuk join tengok orang..

 Nih diorang tengah men game hape tah..rase2nye tuk budak2 punye game..masa ni sebuk layan aliff die nak berlari2 di tengah2 padang yang sedang panas terik itew..


 Tengok aje lah orang dapat adiah..hohoh...banyak tu adiah die dapat lebih dari 5..maklum anak dah besar leh la join sume game..laki bini pun join sekali..

Yang tatahan tu budok kecik tu tak bole dok diam..seboklah die nak join budak2 besar main belon bosar  tu...jalan pun ogek2 lagi jap2 tergolek dog..aku gak yang nak bangunkan die..kalu aku dukung bawak dok bawah khemah dia lari balik ke tengah padang tu...nak gak die jalan dalam tengah2 panas tu...abis itam legam aku nanti sebenarnye aku tatahan panass..huhu..tapi sebab nak memenuhi niat anak tu kan, aku ikutkan aje laaa...hehe...


Budok kecik tu sebuk nak join main situ..


Aliff : Jom lah ibu!
Ibu : Tak nak ahh..panas! nanti ibu itam legam aliff tak kenal ibu lak..


Gagah die berjalan ke tengah padang tu..


Aliff : Haa..dah nak sampai ni..tepi baba..

Ish ishh ishh isshhh..kirik kanan kirik-kirik kanan kirik..


Waahh!!

Sementara tu, ini adalah lunch pack untuk hari itu..dapat 3 kotak..tak habih gak makan...


Sejak dari rumah lagi aku dah rase takde betuahnye hari tu...pesal pe aku rase macam tu, pesal instinct aku ni memang kuat...hekz hekz hekzzz...tapi disebabkan cik abang gagah jua berani menunggu untuk Lucky Draw, aku bersabar ajelah di bawah khemah ketika panas terik yang memancar pada hari tersebut..ape ayat aku karang tak paham orang baca daaa...

Sehingga pukul 3.00 petang barulah sampai ke acara ke kemuncak iaitu top 20 Grand Prize...name Abang N tetap tak kuar, maknenye ade harapan untuk dapat Grand Prize nih..hehe...die cakaplah...yo lah tu...adiah Lucky Draw untuk tempat ketiga ialah sebuah Washing Machine jenama Toshiba dua pintu dengan ade penyejuk dan pemanas (taktaulah tu untuk air sejuk ke air panas)...adiah kedua pule adalah sebuah Peti Sejuk Toshiba 2 pintu..taktau besar mane..dan adiah yang ditunggu2 oleh semua orang ialah sebuah Plasma Tibi Toshiba 32"...

Masa nak announce untuk grand prize ni aku tengok tetibe budok kecik tu dah tersengguk kat bahu Abang N.... Halohhh, cian tul budok kecik tu..last2 aku angkit die dari baba die terus gi masuk kete..tunggu Abang N kat dalam kete sejuk sikit...sampai sudoh memang tak dapat apa2 pun...tuah tidak menyebelahi kami pada hari kejadian..ape yang kami dapat hanya penat menanti dan menanti, mengharapkan tuah di kaki namun tak juak tuah itu datang..hohoh..

Sekian untuk entri kali ini..jumpa di lain hari..

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails