nuffnang ads

Wednesday, February 24, 2010

Malam Yang Penuh Misteri

Malam tadi dekat2 pukul 11p.m tiba2 aliff bangun nangis2...itu biase..tepuk2 buntut die, pastu die sambung balik tido...masa tu aku tengah sidai kain kat balkoni..aku dah dengar sore die melalak so aku biarkan saje bagi cik abang pujuk dan tepuk2 die..pastu aku masuk bilik pujuk die, tepuk2 buntut die suh die tido balik..macam bese le die, die akan mengelinsing satu katil tu sebelum mencapai tiun yang sesuai untuk die lelap semula...macam tu lah yang berlaku setiap kali die nak tido..die akan guling2 sampai jumpa tiun die lelap sendiri sambil aku tepuk2 buntut die..hai, macam2 la anak ibu ni..

Tapi malam tadi pelik sikit..jenuh aku tepuk2 suh die tido balik..tapi die tetap nanges2..aku sapu minyak angin kat dada die, perut die, belakang die kot2 kembung ke ape..tapi tak jugak jalan..tetap mengamok takmo tido..bawak dukung pun same tetap tak duduk diam...panas agaknya, so aku bawak die ke hall..dukung die bawah kipas sambil usap2 belakang die, tepuk2 die kasi die tido..tapiiiii tetap tak jalan...nanges2 sampai ilang sore...huuuuu...parah niii...

Kejap2 die diam..penat agaknye..pastu bile die sedar die sambung balik nangis..jenuh aku pujuk kasi botol susu pun takmo, siap tepis lagi..sume taknak..aku dah tak tau nak buat ape..last2 masuk semule bilik..aku bukak kan baju die sebab die dah berpeluh2...kepanasan agaknye..pastu aku ambik hp aku..aku bukak kan bacaan Al-Mathurat Dr. Badrul Amin..sambil2 tu aku tepuk2 belakang aliff.....TIBA-TIBA....jeng-jeng-jenggg...

Aku tengok bulu roma aliff ni meremang sikit2...aku pelik...pastu bulu roma aku lak meremang..masa tu Dr Badrul Amin tengah baca ayat Kursi..terus aku kuar bilik bagitau cik abang yang bulu roma aliff meremang tiba2 masa aku bukakkan ayat Al-Mathurat tu..(Selalunye kalu aliff nangis2 tak bole tido  aku akan buka kan ayat tu bagi die cool dan bole tido dengan lena termasuk aku2 sekali turut terlena)...cik abang terus bukak lampu, die kate jangan pikir bukan2 sebab die tau aku ni penakut...pastu aku tunjukkanlah bulu roma aliff yang tegak berdiri tu...pelan2 die cakap, "Berani ko kaco anak aku yer!.." (merujuk pada makhluk tuhan yang mengganggu aliff)

Aku pelik la, bukan ape, camana pulak tetiba bulu roma budak kecik tu bole meremang kalu tak ada ape2..kite sendiri orang tua ni kalo kite rase seram mesti tiba2 jek bulu roma kite tegak kan...
Haaa, abis kalu budak ape hal pulak??? same lah jugak kan? mesti die nampak sesuatu yang kaco die sampai die tak bole nak tido..Tapiiiiiiiiiii mungkin jugak sebab aku usap2 belakang die, tepuk2 belakang die so die rase geli then bulu roma die terus tegak berdiri..TAPI aku tak rase itu sebabnye..aku rase ini sesuatu yang sungguh misteri..hanya anak aku yang tau..tapi die kecik sangat lagi, nak bagitau kite pun tak reti lagi..

Huhu, sape nak jawab dalam kes macam ni...

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails