nuffnang ads

Tuesday, March 9, 2010

When Aliff See a Doctor


See! i'm hepi here to meet your doctor ibu!

It's not aliff seeing the doc but it was me ekceli! every 2 weeks i've got an appointment wit doc..antenatal check-up, biasalah bila dah saat2 akhir ni kan...sekarang dah masuk 36 weeks plus plus...starting this week my appointment every once a week sampaila deliver..doc advise jangan banyak berjalan atau bergerak sebaliknya banyakkan rehat..tapi tu semua tak bole aku elak sebab aku kena jugak bergerak dan mendukung aliff setiap hari semasa pegi keje dan balik dari keje..sebab aku hantar dan ambil aliff di nurseri..di rumah pun banyak keje nak kena buat..semua keje aku buat sendiri, memasak, membasuh kain (mujur ade cik washing machine), memberus bilik air, mengemas rumah, membasuh pinggan mangkuk, mengelap habuk dan macam2 lagi tugasan seorang suri rumah..walaupun tak semua bende tu aku buat serentak..sebab ade jugak bende yang aku delay2kan...hehe..ikut mood jugakla...selalunya mood M tu lagi banyak dari mood R...heheh...tu pasal rumah aku sekarang dah tunggang langgang..tambah pulak budak kecik tu memang suke sepahkan barang2..letih aku nak kutip balik dan kemas nanti kejap jek die sepahkan balik..dan selalunya, die akan ikut ke mana aku pegi, kalu aku memasak die pun same sibuk masuk dapur, kalu aku ke bilik air die pun sibuk nak masuk same, kalu aku menyapu sampah die sibuk nak kejar penyapu tu...semua die sibuk nak buat...

Okey, bercerita mengenai perkembangan janin..hehe..berat aku baru 54.2kg...haaa???? sangat tidak naik...masa aliff dulu berat aku naik sampai 60kg..seken preknensi ni baru naik 54kg???...tapi aku rase perut aku lagi besor dari dulu...tah laaaa...doc cakap baby kecik lebih kurang yang first dulu je..hmmm...rase dah banyak aku makan tapi tak jugak badan naik..
Ok, blood pressure pun normal..cume aku mengalami kegatalan yang amat sangat di bawah nun terutama di tengah malam..kadang aku rase pedih kalu aku buang air kecik..doc kasi aku ubat sapu dan ubat masuk dekat tuuuuttttttt untuk 6 malam..huhu..tengok seminggu ni macam mana ade berkesan tak itu ubat..tak pernah aku mengalami kegatalan yagn teramat sangat seperti itu..dan doktor advise kan supaya kurangkan makan makanan yang manis2..hmmm...mungkinkah itu faktor2 yang menyumbang ke arah kegatalan tuuuutttt????

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails