nuffnang ads

Friday, September 30, 2011

Surat Terakhir Untuk Abah


Abah, 

Masih ku terbayangkan saat-saat akhir bersamamu Abah..
Masih lagi ku rasakan penderitaan yang abah tempuhi selama ini..
Masih ku terbayangkan kekuatan mu melawan penyakit-penyakitmu.. 
Masih ku ingat harumnya bau mu Abah ketika kali terakhir ku kucup dahimu..
Masih ku ingat harumnya bau mu ketika engkau datang menjenguk ku malam itu...
Ku amat merindui dirimu Abah..
Ku amat merindui suaramu..
Ku rasakan seperti engkau berada disisiku membisikkan,
Sabarlah duhai anak ku...

Masih ku teringat hari terakhir ku salam dan ku kucup tangan dan pipimu...
Masih terngiang-ngiang lagi ucapan mu itu..."Terima kasih Pa"...
Walaupun bakti ku hanyalah sebesar kuman cuma...
Tak terbayar rasanye "Hutang-hutang" ku padamu Abah..
Aku belum cukup menyenangkan hatimu Abah..
Aku belum cukup membuatkan mu bangga dengan ku..
Masih ku ingat lagi pandangan syahdu terakhir darimu ketika aku melangkah keluar dari wad itu...
Pandanganmu itu seolah-olah ingin memberitahuku sesuatu...
Masih ku ingat lagi pandangan syahdu yang tak terungkap itu...
Dan masih ku ingat lagi ku cuba menahan air mata dari terjatuh ketika keluar dari wad itu..
Masih ku teringatkan hari-hari terakhir kita bersama..

Masihku teringatkan hari-hari itu...
Ku sangkakan Abah akan pulang ke rumah..
Ku sangkakan aku akan terus berbakti kepadamu selepas itu...
Rupa-rupanya Abah pulang mengadapNya..
Rupa-rupanya sudah sampai masanya Dia menjemputmu...
Rupa-rupanya Dia lebih rindukanmu..
DiberiNya aku kesempatan untuk berbakti kepadamu Abah..
Sebelum Dia menjemputmu... 

Terima kasih Ya Allah dengan kesempatan yang Engkau berikan..
Walaupun baktiku itu tidak cukup untuk membalas segala jasa-jasanya membesarkan aku..
Walau sampai akhir hayat ku, masih belum cukup baktiku kepadamu Abah..
Ketahuilah Abah, aku ingin lagi berbakti kepadamu..
Aku ingin lagi membanggakanmu..
InsyaAllah, aku akan terus-terusan berbakti kepadamu walaupun engkau telah tiada...
Abah tetap dihatiku..

Abah,
Aku redha dengan ketentuan ini...
Dia lagi Maha Mengetahui..
Pergilah Abah dengan tenang...
Semoga engkau beroleh Rahmat dan Kasih Sayang dariNya..
Semoga engkau ditempatkan dikalangan para solihin..
Dan semoga engkau tenang dan bahagia disana..
InsyaAllah ada rezeki, kita jumpa disana...
Ketahuilah aku amat menyayangi dan merindukan mu Abah..

Al-Fatihah untuk Arwah Abah,

Amin.

Terima kasih Abah diatas segala-galanya.

Dari anakmu yang tercinta,
-Pa-




No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails