nuffnang ads

Wednesday, October 9, 2013

Tentang Diri, Tentang Keluarga

Dalam masa dua tahun ni macam-macam perkara berlaku dalam hidup aku...boleh dikatakan tahun tersebut adalah tahun-tahun yang penuh dugaan untuk aku...Syukur aku diberi kekuatan untuk menempuh semua dugaan tersebut dan menjadikan aku seorang yang kuat dan lebih matang mengharungi liku-liku hidup...Syukur keluarga tetap bersama ketika aku diduga dengan ujian yang sangat berat...Ya, perjalanan hidup setiap orang tidak sama...

Setelah diuji, aku merasakan yang aku telah melepasi satu fasa kehidupan dan bersyukur kerana melepasinya...walaubagaimana pun aku harus mengharungi kehidupan ini dan bersedia menghadapi apa jua ujian dan dugaan yang mendatang...sebab kita tak tahu apa lagi ujian dan dugaan yang bakal kita terima nanti...Itulah yang dapat aku simpulkan tentang diri aku buat masa ini...buat masa ini ya...

Okay, berbalik kepada keluarga pula....aku bersyukur dikurniakan 3 orang anak yang kesemuanya hero...Wow! Alhamdulillah, mungkin ade hikmahnya aku punya 3 orang anak lelaki buat masa sekarang walaupun hati ini kepingin jugak punya anak perempuan...TETAPI aku dinasihati oleh doktor agar terus STOP untuk production...hohoh..atas sebab membahayakan diri aku sendiri which is aku ade HPT during pregnancy...ia berlaku semasa pregnancy yang kedua....pada kehamilan yang ketiga paling teruk hingga aku melahirkan baby premature pada April tahun lepas instead of Jun.



Inilah 3 hero yang aku cakap tu..semua gambar masa dorg masih kecik..same je kan...dari kiri Aliff anak yang sulung...sekarang dah 5 tahun dan dah bersekolah tadika...tengah-tengah tu yang nombor 2 Dek Wa..gelaran kat rumah "Adik" walaupun dah ade adik..hohoh...susah untuk kitaorang buang perkataan adik tu dari mulut kitaorang ni...camana tu...dan yang pakai songkok tu yang paling comel adalah yang paling kecik (buat masa ini) Amirul yang dulu nya lahir premature.....sekarang dah satu tahun lima bulan dan sangat bijak dan paling banyak akal kat rumah tu...

Okaylah, cukup dulu la cerita pasal bebudak ni....banyak cerita yang mencuit hati pasal bebudak ni....nanti-nantilah aku cerita....

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails