nuffnang ads

Wednesday, July 22, 2009

Sambutan 100 Tahun

Tadi aku dan rakan-rakan membuat lawatan sambil belajar ke Jabatan Kimia Malaysia di Jalan Sultan, Petaling Jaya..hari terbuka oleh JKM ini dibuat sempena meraikan 100 Tahun Kimia Malaysia..berlangsung selama 2 hari bermula dari semalam (acara perasmian pada pukul 2-5ptg) dan berakhir hingga hari ini dari 8.30 pagi hingga 5 petang

Banyak aktiviti yg dijalankan di antaranya pameran dari setiap jabatan dan organisasi luar, pameran interaktif, kuiz dan macam2 lagi..masuk2 je terus dapat door gift...macam2 info dan segala macam ilmu pengetahuan yang kami kutip di sana..paling aku suke pameran dari Jabatan Forensik yang siasat kes2 kematian..mesti diorang keje pun ala2 agen CSI gitew..dari kes bunuh, kes kecurian kenderaan, kes penipuan atau pemalsuan kad dan macam2 lagi..sangat menarik..

Kami sama2 join kuiz yang diadakan bersama2 student2 sekolah yg buat lawatan..bukan main meriah lagi ilang sekejap tensen aku...bukan sahaja setakat menguji pengetahuan kite mengenai Jabatan Kimia tetapi juga menguji ingatan kite mengenai sains yg telah kite belajar masa sekolah menengah dulu..lagi serunuk bile kite dapat hadiah..huhu..sonot aku psl aku dpt adiah best drp kawan2 aku yg lain..rata2 dieorg dpt buku 555 jek tapi aku dpt mug!..ahahaha..sebab soklan aku lebih susah drp diorang..
inilah mug nye ----->>> ;p


ini model roti tau ---->>



model ni paling menarik ---->>>
menceritakan mengenai proses bagaimana apabila kita diserang cirit birit akibat makan dari kedai makan yg kurang bersih sehingga mereka menjalankan kajian terhadap sampel makanan yg di ambil dari kedai berkenaan..


aku suke menatang nih kiut sangat! --->>>


mengabdikan kenangan dgn spesies Tapir...hohoh ----->


Untuk lebih info sila layari website Jabatan Kimia Malaysia di sini

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails