nuffnang ads

Monday, July 20, 2009

Terengganu Darul Iman

Minggu lepas kamis dan jumaat aku ambik cuti 2 hari sebab dah plan nak gi terengganu..dalam pukul 10 pagi gerak dari kl ke terengganu dan mengambil masa yg cukup lame utk sampai ke destinasi..pukul 5.30 baru sampai sana..tu pun campur dgn benti isi minyak, sesat, makan, tukar pampers anak la..termasuk kena tahan polis..

Citernye gini, masa cik abg aku bwk memang die dah tekan abis minyak sampai abis meter tu..pastu sampai gambang tukar aku lak bwk die nk tido sebab die lum tido lagi, balik keje kul 5 pagi mane ade masa nk tido..pastu time aku bwk lak aku pun same..tapi bile teringat kang kalu eksiden kang huiiihhh tak pasal..so aku pun mempelankan la kete ke 120-140km/h...masa tu aku dh dok kt 2nd lane..sekali ade polis dok tunggu depan..aku nampak die kibar2kan bendera merah macam suh aku benti tepi..oleh krn aku ni pemandu berhemah maka aku pun berhenti tapi jauhla sgt pasal terlajak..ahahaha...aku nampak polis tu ke kete die then amik pen dgn ketas tulis something..aku pun kejut cik abg aku kate ade polis, kite ni kena samanlah gamaknye psl tadi abg bwk laju...(aku pun laju gak..ahahaha..nk salahkan cik abg aku...)..pastu aku cuba berundur sbb kesian kt polis tu nk dtg kt aku jauh..sekali die lambai2 suh aku jalan pulak..aku pun heran..aikk, tadi nmpak mcm die suh aku benti sekali suh jalan pulak??..macam tu selamat lah aku...so aku pun teruskanlah perjalanan..lepas ni kalu surat saman sampai, bayo aje laa...

Okeh, teruskan dgn citer lain lak..tak byk gamba aku ambik masa kt sana sebab kamera yg aku bwk tak ade SD kad..aritu aku bukak memori kad die pastu lupa nak masukkan balik...buat beratkan bag aku jek bwk kamera tu..hoh..
ni pun aku amik gamba guna kamera hp cik abg aku..time pegi jenjalan kt sana lak aku lupe bwk hp aku..terpaksalah snap gamba dgn hp die..
tak banyak tempat kami pegi selain dari Taman Tamadun Islam, Masjid Kristal dan Pasar Payang..enjoy the pics!


Masjid Kristal yang tersergam indah


hepilah budak kecik ni




the sunset


Nak masuk dalam taman tu pun kena ade passport..haha..

Dengan Passport ni kita boleh melawat seluruh dunia

Boleh pegi India melawat Taj Mahal, boleh pegi Mekah melawat Masjidil haram, boleh pegi Syria, balik ke KL pegi Masjid Negara pun boleh!


Nanti ade masa aku upload lg gamba masjid2 kat dlm Taman tu..




1 comment:

  1. weh betullah, aku dah kene saman pasal pecut gi ganu ari tu!..2 saman lak tu..satu kat temerloh, satu lagi kat kuantan..hohoh..tunggu diorg bg diskaun 50% baru bayo..bole gitu??hik hikss..

    ReplyDelete

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails