nuffnang ads

Friday, June 18, 2010

Aduh!!! Saman!!

Tau tak aku tak bole renew road tax pasal sangkut dengan JPJ...MASALAHnye aku dah check dekat myeg takde pulak saman JPJ, yang ade saman trafik (PDRM) adalah...uuuuu...banyak pulak tu.....tak kan la sangkut, sebab setau aku hanya saman JPJ yang tak setel je yang tak boleh renew roadtax...kalu saman PDRM tu bole lepas lagi...penat aku ke hulu ke hilir hari ni menyetelkan bende nih tapi tak jugak setel2...

Tadi aku pegi bank collect geran kete.. dahla taktau mana bank tu located sampai sesat2 mencari bank tu, mujurlah aku bawak co-pilot dan die tau jugaklah area tu, nak harap abang N? huh, die bab2 ni memang tiada kesabaran tambah pulak die tengah melancarkan perang dengan aku...huhu...

Memule aku tak caye cakap salesman tu..(salesman yang aku beli kete tu la)..pastu aku sendiri call orang bank mintak die keluarkan geran tu sebab aku nak setelkan sendiri lagi senang..kalu harap diorang lambatla, macam-macam hal..pas dapat geran tu aku gi post office..memang betul office boy tu cakap dekat salesman tu..aku punye tu ade masalah, dah kena blocked so tak bole buat roadtax melainkan setelkan saman-saman tu..tulah tak pecayekan orang lagi kan...at least aku puas ati bile aku buat sendiri..

Pastu aku pegilah balai polis pulak nak check saman dan nak setelkan bende ni lah..sekali diorang kate pukul 2.45 karang baru bukak balik..APE???? penat aku drive tau, dari PJ ke SUNWAY pastu patah balik ke Seksyen 14, pastu gi pulak STATE alih2 polis tu kate bukak kul 2.45...adoiilaaaa, sabo aje la..aku dah penat ni, kebulur lagi...so aku pun berkejorlah balik semula opis sebab kelas nak setat kul 3 nih..aduh....sampai lab ni aku rase penat sangat dah tak larat dah nak kuar balik, dah le tak makan lagi...roadtax mati selasa ni..sempat ke nak setel SENIN ni????

p/s: Haduuuhhh...kalu betul nak kena bayo seme saman tu parah aku...memang aku takde duit nih...buat muke tak malu je lah mintak pinjam dengan mak dan kengkawan...MALUnyeeeee....(sebab aku tak suke pinjam duit orang)...sape pinjam duit aku mintak bayo SEKARANG!...ade ke???

Peringatan dan padan muke aku, bawok kete lelaju sape suruh dah kene speed trap...tapi bukan seme aku buat tau..abang N pun ade bagi sumbangan..die 3, aku 2 je...oooooOOOO...mamposs..

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails