nuffnang ads

Wednesday, July 14, 2010

Adik Wa Sakit!

Syiann die...nangis tak keluar sore...

Gini citernye...minggu lepas aku cuti sebab taska aliff kena tutup seminggu so aku terpaksalah ambik cuti menjaga aliff kat rumah...die kan kena sakit tu (HFMD)...nak letak dekat rumah babysitter yang jaga Dek'wa tu tak bole, sebab makcik tu ade cucu berumur 8 bulan...takut kang berjangkit dengan cucu die pulak..so aku pun terpaksala ambik cuti jugak...terpaksala incik kudin buat keje sensorang...kak timah lak MC sampai ujung bulan nih...sori yer kudin, aku terpaksa cuti jaga anak tak sehat...actually takde teruk mana pun die kena...simpton biase je, takdelah mulut die sampai merah-merah tak lalu makan sume..die macam kanak-kanak sihat, makan berselera je...cuma badan tak besar-besar...

Pagi sabtu tu, aku perasan mulut adik nih penuh dengan kerak susu..lidah die tebal dengan kerak susu...pada pikiran aku biasalah tu lagipun die kurang minum air masak..lagipun doktor kate air susu ibu tu pun dah cukup untuk die, tak perlu lagi air masak...ye ker??

Adik ni pulak kalu nangis memang juare...sebab sore die bole kalahkan sore Black yang menang mentor tu...hari tu, die nangis tak keluar sore...aku ingat mungkin die batuk berjangkit dari aku...eh, batuk bole berjangkit ke???

Petang tu baru aku terpikir, die nih mungkin kena sariawan....sariawan???ape tuh?????...alaaaa...sakit mulut....alahai, yang mulut baby penuh dengan kerak susu..putih je seluruh mulut die...bibir die pulak pucat jek tak merah macam biase..so aku call my mom..tanya die camane nak ubat budak nih? die kate letak dakwat cina...aku ????....

So, senin aku bawak die gi kelinik...ambik ubat...doktor bagi 2 jenis oral suspension satu untuk fungus dalam mulut tu, satu lagi untuk tekak die...lepas tu antibiotik...antibiotik??? baby bole ambik antibiotik ke???............

Semalam, sore asal die dah keluar....abisla lepas nih....rumah aku akan kembali meriah dengan jeritan-jeritan adik!...pastu fungus dalam mulut die pun dah hampir hilang kesemuanya...al-hamdulillah dek'wa dah beransur baik....

Dek'wa, jangan jerit kuat-kuat tau...kang jiran kite ingat ibu dera adik pulak...hu hu....

Nota : Harap maaf, gambar tidak disertakan sekali...lupo nak snap mulut die yang penuh dengan fungus tu...

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails