nuffnang ads

Thursday, March 31, 2011

Cerita Balik Kampung

Takde mende nak citer sebenarnya..tapi sebab nak keluarkan entri maka aku pun buatlah cerita...cerita yang dah basi...hehe...

Cerita kedai kopi...eh eh ternyanyi lah pulaks...lagu sape tu eik?? Tiba-tiba lagu tu terlintas kat dalam kepala otak ni...hihi....

Nak cerita pasal balik kampung aritu...tapi citer biasa-biasa aje la...apa lagi, kisah orang kawin la..hehe... makcik aku (adik mak aku) kawinkan anak die....baru nak bermenantu...kawin dengan orang dekat-dekat situ jugakla....tapi yang sedihnya, makcik aku ni baru kehilangan suami tercinta seminggu sebelum majlis kawin sebelah lelaki dilangsungkan...memang tak di duga langsung...anak beliau ni kawin 13hb Mac aritu di sebelah pihak perempuan....sebelah lelaki pula dirancangkan majlisnya dua minggu selepas itu...cukup seminggu je anak dia kawin, ayahnya di jemput pulang ke rahmatullah tanpa diduga, sebab meninggal dalam tidur....bila makcik aku kejutkan dia tak bangun-bangun, rasa-rasa tangan arwah dah sejuk, mungkin meninggal sebelum subuh makcik aku cakap...umur arwah dalam lingkungan 54 tahun.....makcik aku pulak muda lagi baru 47 tapi menten nampak macam baru masuk 40 taun wo...sebab die jenis selalu hepi-hepi, kalau ade masalah pun tak tunjuk macam ade masalah....tapi gambo die takde lah pulak nak tunjuk...mule memang nak ambik gambo die, tapi die sibuk dok melayan tetamu last-last langsung terlupa nak ambik gambo die dengan pengantin.....kesian aku tengok dia, yelah orang kuat dah tak ade, so terpaksala die mengepalai semua bende untuk masjlis tu...mujurlah dia ade ramai anak teruna yang boleh diharap....kesian kat anak die yang kecik sekali baru 5 taun kembar pulak tu.....masa ayah die meninggal aritu aku tengok budak-budak ni main korek-korek tanah kat bawah rumah....kesiannnye, tak tau apa yang terjadi sebenarnya....

Okeh, berbalik pada kisah kawin dieorang, aku upload gambo dieorang ajela disamping gambo anak-anak aku je yang banyaknye...kuikuikui....

Eh, eh tertayang keto ambo pulaks...ish ishh issshhh....

to mak tuuuuuuttttt (kalo terbaca ler), pinjam gambo kete jap....kekeke...keto idaman malaya ni...kui kui kui....

Ketibaan Aliff dan Yaya....

Eh, Ayah Teh...nak snap gambo die sebenarnya sebab jarang-jarang dapat jumpa sebab sekarang beliau sudah menetap di utara semenanjung malaysia....dia ni abang kepada makcik aku yang buat kenduri ni...


Pengantin dah sampai



Gambo terpaksa di mekup sikit sebab gelap sangat...tak nampok muke pengantin, backlight die terlalu terang....abih ekjas dah ni...



Oh aki, seronok die sebab cucu kat sebelah rajin dok melayan die, bagi aiskrim la, suapkan makanla....


Gambo Selingan :

Waaaahhh, sedapnye melantak cendol sensorang...tak ajak kite pun...


Abih makan, lepak tepi sungai pulak...bessshnye...nyaman tul udara kampung...



Aliff dan Kak Yaya....kalau dua orang ni jumpa kat rumah mak aku, macam nak roboh rumah dibuatnya...


Okeh, sekarang apalagi, citer dah habih, keluar lerr.....

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails