nuffnang ads

Monday, March 28, 2011

Nasib Baik Tak Accident

Huh...nasib baik cepat tukar...hajat di hati nak tukar tayar dah lama cuma tunggu gaji cik abang masuk je....hehe...err, kete aku tapi kenape guna duit cik abang?...ngeee...biasa ler, duitKU adalah DUITKU...duitMu DUITKU JUA...setuju tak? ngeh ngeh ngeh......

Tujuan asal tukar tayar sebab tayar dah botak...botak tepi walaupun baru setaun pakai....mane tidaknye kete tu la dok lenjan kulu kilir, pegi keje balik keje kete tu, balik kampung dengan kete tu jugak, jalan-jalan  pun dengan kete tu...dengan itu haruslah tukar tayar yang baru sebab dah haus, kalau tidak tau lah nasib masing-masing kan....maka kami pun menuju ke bengkel kete untuk menuko tayor....hajat di hati tuko 2 bijik je dulu, bulan depan baru tuko 2 bijik lagi....setelah dua-dua pihak bersetuju dengan pengeras dan manderemnye maka khadam pun menjalankan la tugas-tugasnya...aku dan abang N dok la borak-borak sambil mengira duit-duit pengeras yang ade...huhu...lagak, gaya dan bunyi macam orang banyak duit...huhu....nyampahsss....

Sambil-sambil tu aku tengokla budak khadam ni buat koje...masa die bukak tayar tu dari rim (guna alat dia la) terus TERBELIAK mata aku macam tak pecaye.......biar betul????!!!

Sebelum masuk mesin :
(Eh, ehss silaps gambo....ni tayo baru...kui kui kui...)

Upacara membuka tayar :







ARRRR????!!!


Macam tak pecaye, snap yang lain lagi :



Lagi!!:


Terus pegi check tengok dua lagi tayar belakang....nasib dia sama dengan tayar yang dua bijik tu... Apalagi, terpaksala aku buat pilihan sama ada hidup atau mati....huhu....dan aku pilih untuk hidup walaupun poket aku mati!..hohoh.....sebab untuk 2 bijik tayar ni aku yang kena kuar duit pulak.....ye lah tak kan semua nak bebankan abang N....kesian pulak die....oleh sebab aku ni seorang isteri yang mithali kan, (wekksss!! nyampahsss) maka aku pun menghulurkan ler duit pelestik ku untuk digunakan demi kebaikan bersama kami anak-beranak..hohoh....abang N apa lagi, senyum simpul lah die sebab bulan depan die tak payah kuar duit beli tayo baru lagi.....huhu....

Ni upacara buat balancing tayo baru :








Ni ler tayor baru tersebut.... :





Al-hamdulillah nyawa kami dapat diselamatkan lebih awal tanpa mengalami sebarang kecederaan.

Nota terakhir : Adeh!! sakit poket aku...bak kate kawan aku, macam mana ni, gaji seribu je utang ompek ribu....camano???

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails