nuffnang ads

Wednesday, May 6, 2009

First Solid Food for Aliff

Semalam aku luper nak citer..aku dah setat bagi aliff makan walaupun umur die belum pun cecah 5 bln..huhu..mengikut perkiraan doktor baby boleh diberi makan ketika berumur 6 bulan dan ke atas..tetapi mengikut kebiasaan orang2 kita baby yg berumur 4 bulan ke atas sudah bole di beri makan..memandangkan aliff dah hampir mencecah 5 bln kami pun dengan tidak sabarnye memberi die makan cereal ni :

hihi..incik abang aku asik dok tanya jer bile bole bagi aliff makan..pastu aritu masa beli brg dapur die dok tenung jer nestle tu...pastu aku tanya la nak beli ke..die kata terpulang..last2 aku kate beli ajela dulu..then die amik satu n bayar..sampai je kat rumah terus aku bancuh cereal tu dgn susu aliff..aku buat satu sudu kecik je dulu then bancuh cair2 takut die payah nak telan..memule die mcm tak nak sebab die lapar susu lagipun die ingat aku nak kasi die ubat sebab die ni tak suke mkn ubat..then aku acah die sambil mkn skit cereal tu dan kate urmmmmm syedapppnyeeeee, die pun mcm suke jek..then bile aku suapkan dgn senangye die menelan tanpa buat muke tak suke..huhu..maknanye die memang suke makanan tu..semalamnye pulak aku tanya child minder yg jaga die samaada berak die ok ke tidak..then cikgu die kate die berak ok je..so bermakna, makanan tu memang sesuai untuk die..dan alhamdulillah sehingga kini apa2 susu, puting susu or makanan yg kami beli utk die tak pernah lagi mendatangkan masalah kepada aliff..sangat senang nak bela aliff ni..syukur sgt2 sebab die tak menyusahkan ibu dan baba die..

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails