nuffnang ads

Monday, December 21, 2009

A Famosa Resort - Day 1

Sabtu dan ahad lepas kami ke Melaka bandaraya bersejarah mengikuti cuti2 mesia kaum kuarga cik abg aku..ekceli family day organize by de company of BIL aku..kami2 ni selaku shareholder lolap ikut ajela planning diorg..eheh..

Pagi2 jumaat kami zoom ke seremban umh MIL aku..sebab keesokkannye nak gerak sekali ke melaka dgn mentua..tp disebabkan SIL kojo sokorat ari (ari sabtu tu) makonya kami bogorak ke melako pado potangnyo..malangnye sesampai kami di melako ujan sooooolobat2nyo..

Family BIL and staff2 die punye family sume suda berada di Animal Safari kat A Famosa Resort tu sejak pagi lagi..punyelah ramai orang..aku pelik ujan2 macam ni pun still ramai org berkunjung ke sana..disebabkan ujan maka kami terpaksalah menunggu mereka hanya didalam kete..kalu tak ujan mau aku bawak aliff tengok menatang2 haiwan2 kat sana..mesti aliff teruja tahap barney..ye lah mane taknye, kalu die nampak kucin je mesti die jerit "Uk, uk, uk,"...tak kiralah die nampak patung kucin ke, bear ke, kuda ke, tiger ke, ayam ke mesti jerit2..teruja punye pasal..

A Famosa Water World


Tengoklah ramainye orang..sume menunggu ujan benti..

Dekat 2 jam gak lah kami menunggu dalam kete tu sementara nak nunggu ujan sidang..hampir pukul 5 baru kami gerak ke Condo D' Savoy yg berada dlm kawasan A Famosa Resort tu jugak untuk check in..sampai2 sana orang pun ramai beratur nak check-in...mak oiii..giler bercuti ke sume orang ni, tak reti2 nak dok umah ke time2 cuti nih??eheh! cakap org, aku pun same..hehe...tak kira musim ujan pun orang masih nak bercuti..mak mertua aku kate, kalu die ujan2 mcm ni memang die kalah, lebih baik tido daripada gi jenjalan..dan lame gaklah kami menunggu kt lobby tu utk check-in otel..dlm kul 6 baru dpt kunci..aku and mentua aku dok satu rumah kt apartment tu..satu unit aprtment die bole tahan la besar..ade 2 bilik dgn bilik master bedroom nye yg ade 2 bijik katil saiz queen dgn dressing table bagai...pastu bilik 2nd ade 2 bijik katil single n dressing table..pastu ade 2 bilik air..kt master bedroom ade 1 bilik air dgn bath tub..haa..yg ni aku carik2 leh aku berendam..hehe..makenye, aku mandikan aliff dulu n siap2kan die sebab kami nak lepak dkt bilik BIL pulak sebab pastu nak g mkn ikan bakar dkt ape ke namanye alahaiii lupo lak..memang aku ni pelupo tul la..haa..pengkalan balak tompek eh..pekena mee guren sket dkt bilik BIL..kebulur punye psl..

Apartment penginapan kami


Ruang Tamu


Master bedroom yg bole dok 4 org


Bilik ni mentua aku dok


Gerak ke pengkalan balak dlm kul 8..ondeway perut aku meragam..tetiba aku termuntah...aku pk mungkin sebab perut aku kosong dari mule sampai di melaka lagi..teruskan perjalanan dan aku dah tak ade selere nak mkn..tapi aku cuba gak mkn walo tekak aku rase sume bende tak sedap..aku order roti canai kosong utk alas perut kalo aku kebulur tetengah mlm nanti..sampai kondo si aliff asik nak melekat je kat aku..pantang dgr sore tok die mesti jerit ketakutan..mata lak asik dok melilau cam takutkan sesuatu..aku cuba pujuk die tido..bg susu pun die minum sikit2..aku gerak sikit je pun die nangis..aku tak on econ psl takut die kesejukan lg pun lepas ujan keadaan pun sejuk2 gitu, tak on econ pun oraittt..tp aku tgok si aliff ni berpeluh2..aku ckp dgn MIL budak ni mcm tak leh tido, mata bulat je tak tau nape..aku lak mls nk kejutkan FIL aku sebab aku tgok die dah tertido kepenatan..tapi aku tgok MIL asik intai2 gak kami lam bilik tu nak memastikan cucu die tido lena..



Ini ler hidangan ikan bakar kami..selera mkn aku dah ilang psl dah termuntah awal2 lagi masa ondeway ke tempat mkn tu..


Aku nk call cik abg aku suh blk bilik jam tu gak sbb aliff takleh tido hp aku lak jem..tetiba mati, bateri abih...aku buat tk reti ler..nak bangun caj tepon si aliff lak tak kasi..maka aku pun pujuk aje ler die suh tido gak..bila cik abg blk aku ckp dgn die yg budak kenik ni tkleh tido..die angkat budak tu bg kt mak die..tapi same gak, si aliff tetap takleh tido..mcm2 ayat die baca pun tak jalan..last2 die kejut FIL aku..tiba2 jek org tua tu bangun...tah ape die buat tah aku tgok jek budak tu senyap jek..die bwk kuar ke hall pastu ckp2 skit suh bende tu kuar jgn kaco cucu die..die kate cucu die nk bermalam kt sini satu mlm je, ko gi balik..katenye..dlm ati aku berkata nih mesti FIL aku ni nampak la ni..pastu die bwk aliff masuk bilik die then tidokan die..aku tgok die dh tido br aku masuk bilik tido...

Pagi besoknye, sebelum kuar bekpas FIL aku citer memang ade bende usik aku dgn si kecik tu..tu psl FIL aku jadik ngantok giler mlm tu dan psl aku muntah mlm tu pun pun pasalnya bende tuh dok cucuk perut aku psl nanti senang die nak kaco aliff..patotla dr ptg tu aku dah rase semacam jek..die kate setan tu setan kapir, seb baek budak jek..bukan nye mak pak setan tu yg kaco..kalu tak jadik cam kt Desaru dulu tu..huuuuu...nak pecaye ke tak???? kalu tak pecaye bende halus nih memang wujud sebab die pun ciptaan Allah..tapi aku berpikiran gini aje la..mungkin sebab perut aku kosong makanya aku pun muntah tambah lak aku tgh peknen..mabuk2 tu dtg kejap2..pastu si aliff ni pulak takleh tido sebab berubah tempat, bukan kt rumah die dan bukan jugak kat rumah tok die..tambah lak aku pakaikan die baju sejuk dan tak on econ, makanye die berpeluh kepanasan, bukannye sebab die kena kaco ke hape...boley gitu???..jadi u all yg baca, sila lah buat kesimpulan sendiri...

Tah ler...budak kenik ni selalu sgt kena kaco kalu dok otel..pelik gak aku..aku dah setat riso ni psl Krismas nih nk g ganu lagi..berkemungkinan kami menginap 1 mlm disana...aritu masa kami cuti2 kt ganu pun same kene gak..tapi lepas aku bukak ayat al-mathurat aliff lena je tido..pastu cuti taun baru akan datang ni pun cik abg ajak cuti lagi....adui laaaa...tapi tu planning aje taktaula jadik ke tak...riso lak aku nk bwk budak kenik ni jenjalan lagi...kang dibuatnye kena kaco lagi..aduiilaaa...

Tapi aku tertanya2 gakla, adekah bende alah ni suke ikut aku, die tak dapek kaco aku makanye die kaco org2 terdekat dgn aku...boley gitu?? sebab masa oneymoon dulu pun cik abg aku yg kena kaco..aku relaks jek takde kena ape2 tapi terase gakla keseramannye...hiiissshhhh...misteri sungguh laaa...

Okehla..aku sambung citer ni dkt Part 2 pulak yer..so tunggguuuuu...

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails