nuffnang ads

Wednesday, February 2, 2011

Best Pren Ku

Istilah best friend pada aku adalah sahabat yang paling dipercayai dan tidak pernah mengkhianati kita dan ikhlas dalam berkawan dan yang memahami hati dan perasaan kita.

Best friend aku masa kecik-kecik dulu adelah dua tiga orang...diorang ni rajin datang rumah aku ajak main-main...macam-macamlah aktiviti kami buat kalau berjumpa tu...lepas tu rajinlah pulok mok-mok diorang ni atau pun kakak-kakak diorang datang rumah jemput mereka balik...ye lah, kalu dah jumpa kan mana reti balik rumah...makan minum toksah cakap perut tak rase lapar pun kalau dapat main..hehe

Sorang tu nama die Chik...die ni lah yang rajin datang rumoh ajok aku main-main...tapi sekarang dah lost kontek walaupun dok satu kampung...die ni ekceli kazen mak aku tapi sebab kami sebaya jadinya kami ni terlalu rapatlah berdua...bila dah besar dan muda remaja masing-masing dengan haluan sendiri tapi masih lagi berkawan...tak ade gado-gado...

Lepas tu sorang lagi nama die Busu....die ni dok sebelah je  rumah aku..hari-hari lepas abis sekolah die akan jerit-jerit nama aku dari rumah die...nak panggil main...kalu die tak panggil dulu, aku yang akan jerit nama die dari padang court kat rumah aku tu...huhu....kami selalu main Tayang, orang tempat lain panggil Galah Panjang, main pondok-pondok, main baling-baling selipar, ronda-ronda kampung dengan beskal, main Rounders, main lompat getah la....isshh ishhhh issssshhhhh semuanya nostalgia bagi aku...

Lepas tu ada sorang lagi nama die Timoh...kui kui kui...bese lah orang kampung nama mesti best-best....hehehe...die ni kira kawan baik jugakla hingga lah sekarang...sebabnye kami ni lahir pada hari yang sama, beza hanya setengah jam...die aje yang rajin kontek aku dan aku rajin kontek die...dulu kalu balik kampung aku rajin jugak singgah rumah die walaupun die jarang-jarang sekali singgah rumah aku...huhu..jangan maroh yek  timoh...citer pasey aok dalam neh...kekekeke...ingat lagi mase sekoloh-sekoloh dulu pegi rumoh die buat kek batik....die suruh aku ajor die buat kek batik...sebab aku ni baik kan maka aku tidak lah menghampakan harapannya nak belajar buat kek batik...dulu masa lepas-lepas sekoloh sokmo lepak dekat rumoh die, tiap-tiap petang lepak dengan die, dengan Chiik sekali...borak-borak kosong time remaja lah katekan...masa tu kan tengoh anak dara pingitan kampung..kui kui kui....nak termuntoh timoh baca statement ni...kekekeke....

Time aku study kat Kuantan pun ade jugak beberapa orang yang rapat dengan aku..antaranya Zah, Fiza,  Eisha, Ida, Ita, Farid, Ida Salini,  Fuad, Nong, Ana, Qi, aaarghhhh ramai la tak tersebut...mereka-mereka ni semua seangkatan dengan aku dalam bidang yang sama...belajar sama-sama, study sama-sama, makan sama-sama, bergado sama-sama...mmmm....sweet memories yang tak akan dilupakan....Opsss termasuk jugak room mate aku walaupun berlainan course...

Bila aku sambung ke UPM, Serdang antara kawan-kawan poli yang sama-sama sambung dengan aku adalah Ida...pada aku die ni memang really best friend, jujur dan ikhlas berkawan dengan aku dan tak pernah kedekut dengan aku baik makan minum pakaian and everything la...semua share, mujur lah tak ade yang anggap kami ni les sebab kami berdua memang tak main pakwe-pakwe walaupun ramai nor lelaki-lelaki yang minat nak jadikan kawan aku ni girlfren dia...dan dengan die lah aku belajar erti kawan sebenar...banyak yang aku belajar dari dia dan mungkin die tidak menyedari pun yang sebenarnya aku amat admire kat dia...hehe..aku admire dengan cara die berkawan...dah la cantik, cun seme orang suke dengan die  baik pompuan mau pun lelaki termasuk lah  aku...kikiki...tapi idoklah sampey nak jadikan die pasangan hidup...gile hape nak kena laknat??

Lepas tu masukla pulak ke alam pekerjaan...aku ni dah la keje merata-rata tempat...lain tempat lain pulak best friend aku...hopefully aku kekal di sini (lagi best kalau dapat post besar sikit...kekeke) dan best friend aku pun kekal di hati aku sampai bila-bila....

Tapi dengan semua orang aku boleh berkawan tapi aku tengok orang jugak lah...memula kenal tu nampak diam jek...tapi kalo orang tu diam, aku pun sama diamlah...tapi kalau die start ramah  tamah maka dengan secara tak sengajanya aku turut jadi ramah tamah...hehehe...

BEST FRIEND aku sekarang dah tentulah Abang N!.....hehe...



No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails