nuffnang ads

Monday, February 21, 2011

Habis lah Maajun Aku!

Cerita ni tak ada gambo yer..harap maaf...

Semalam aku vakum bilik aku yang dah bersawang tu...memule budak-budak dua beradik join sekali dengan aku buat keje dalam bilik tu....lepas tu pandai pulak diorang ni main kat luar..so aku pun apalagi terus tutup pintu tak kasi diorang masuk bilik...yelah dengan habuk-habuk tu semua kan masuk idung diorang aku jugak yang susah...mula lah nanti sorang-sorang seseme...dah la si adik tu memang tak berape kuat imun badan die...

Elok je aku keluar dari bilik tu aku nampak si aliff tengah main-main dengan ma'ajun aku....hadoilaaaa...siap kuarkan semua ma'jun tu letak dalam tupperware yang die punggah dari rak pinggan....pandai pulak die....yang si adik ni pulak ingatkan si abang ni nak bagi die makan la gamaknye...apalagi die pun ngapla....taktaulah berape bijik die dah telan...hohoh....bila aku nampak kejadian tu aku pun automatik bertukar jadi harimau jadian.....mengaumla aku....apalagi........menangisla bebudak tu kena marah dengan aku......dalam ati aku kesian pulak kat budak-budak ni tak pasal-pasal kena marah dengan aku...padahal salah aku letak beg merata-rata pastu tak tutup zip pulak....(ma'jun tu aku simpan dalam henbeg aku dan kendong hari-hari ke hulu ke hilir)......tambah pulak akutengah mengalami tekanan hidup yang teramat tinggi...maka mengaumlah harimau jadian semalaya......terok kan aku...

Ish, ishhhh...menyesal jugak marah anak-anak ni...salahnye kecik je tapi..........sebab aku tak boleh kontrol tahap emosi aku dah diorang kena tempiasnya.....Ya Allah, ampunkanlah aku dan berikan lah aku kekuatan mengharungi dugaan Mu ini....amin!



Nota terakhir : Selalunye lepas aku marah anak, aku akan peluk diorang cium diorang dan aku suruh diorang amin aku and say sori and explain kat diorang kenapa aku marah...even he do it the same to his brother...sebab aku taknak nanti diorang membesar tak reti nak mintak maaf dengan orang kalo die buat salah...tak kiralah diorang tu ada buat salah ke tak, tak salah kiranye kita minta maaf kan?...

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails