nuffnang ads

Friday, January 21, 2011

FAILED!



Arghhhh!!! Fishball ku yang tak menjadik! (sedikit keras (tidak kenyal) dan tawar, tak ade rase ikan)


Dialog sebelum kejadian :

Abang N : Nanti buatkan fishball untuk Aliff..abang dah belikan ikan tenggiri tu.

Aku : Fishball? Nak letak ape eik buat fishball ni? Rasenya kena letak protein soya kot, mana nak beli yek? (Dalam ati, takde protein soya aku akan gantikan dengan tepung ubi..boleh kot)

Abang N : Lah, kate dulu belajar Food Technology, mesti lah tau buat...

Aku : Ye lah, dulu masa kat poli study Sijil je, bukan Dip...tak sempat belajar buat fishball tu semua....kalau dip seme belajo, yang lelain tu adelah orang belajo macam buat sosej, inti berger, puff, pastri, bla bla bla bla...........lagipun mende ni dah lame, formulasi die semua orang dah lupe...(erk..panjang berjela pulak penerangan)


Selepas kejadian :

Abang N : FAILED!

Aku : Apa yang failed?

Abang N: Ini lah, fishball ni tak jadi..

Aku : Mana lah orang tau buat mende ni, tak pernah buat pun

Abang N : Kate tau buat

Aku : Bila pulak orang cakap orang tau buat, orang cakap, nak letak ape buat fishball ni?

Abang N : ...............


Nota keyboard : Akan ku carik resepi Fishball yang betul, akan ku buktikan pada Abang N, Saya Boleh Lakukan!...kekeke...

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails