nuffnang ads

Wednesday, January 19, 2011

Bile Dia Sudah Banyak Akal






Huhu..tatahan...dah pandai ngadap pc..tau tak die tengah main City Ville tu...
hohoh pecaye jek korang kan, dah terang-terang nampak dia tengah tengok gambo adik dia...macam profesional jek gaya die kan kan...kekeke..tau tak dia pandai tutup windows gambar-gambar tu....

Bila citer pasal Aliff ni kan, macam-macam la...ade yang melucukan, ade yang cemas, ade yang buat aku nak marah tapi tak jadi marah, ade yang buat aku terus marah, macam-macam la....anak sedang membesar orang kate...macam tu la, banyak akalnya...

Ni nak citer pasal bende-bende yang pernah die buat dan selalunye aku jadi tak tentu arah terutama ketika aku memandu...kejadian-kejadian ini berlaku bila die taknak duduk dalam seat die..kalau dah duduk depan tu automatik aku akan jadi pemandu berhemah..takut kang tersondol lak dekat dashboard kete..tak ke payah aku...






Dua-dua tengah asyik isap botol syusu...kalau tak bagi kang, habihlah aku tak boleh nak konsenterek memandu...itu je ubatnye...

Dulu sebelum kami belikan die Booster Seat memang aku letak die dekat depan sama ada die berdiri depan tempat duduk adik dia atau pun die duduk di antara seat aku dan seat sebelah means tengah-tengah la kat tempat gear box tu atau pun die duduk atas kotak Hand  Rest tu...kalau die duduk situ risiko untuk die tersembam ke depan jika aku buat emergency break memang besar dan aku pun terus letakkan die ditempat duduk belakang.

Aku cuba pasangkan seat belt untuk die walaupun aku tau seat belt tu memang tak sesuai untuk die.  Tapi sementara belum beli Booster Seat tu kan, nak tak ndak aku terpaksa letakkan die di belakang.  Memang bahaya, kemungkinan untuk jatuh tersembam pun besar.  Dah pasang seat belt tu pun die masih boleh keluar masuk dari seat belt tu, ikut suke die lah, ye lah die kan kecik je...huhu....Bila dah keluar mula lah die menjelajah satu kereta. Kejap-kejap ke depan, kejap-kejap ke belakang sambil pegang botol susu dia...ada sekali tu bila aku start jalan (masa tu benti jap sebab lampu merah) tiba-tiba aku dengar jeritan dari belakang..terjatuh rupanya, aku cuba pujuk kasi diam tapi tak jalan...aku toleh-toleh tengok mulut dah berdarah..terkejut aku...rupa-rupanye masa terjatuh tu die tengah isap botol susu dan die telah tertonyoh botol susu tu sebab tu berdarah gigi die...memang cuak aku masa tu...kejadian tu berlaku petang masa ondeway balik rumah...pagi sebelum kejadian tu lagilah, tak  reti dok diam kat belakang tiba-tiba nanges macam orang panik...macam biasa lah aku cuba pujuk...sekali aku toleh tengok leher die macam dah nak terbelit dengan seat belt tu..Masha Allah! terus mengucap aku...nak benti kete tengah bergerak lagipun kiri kanan jalan penuh dengan kete parking...huhu....nasib baik dalam keadaan kelam kabut tu dia berjaya melepaskan diri dari terbelit oleh seat belt...ish ishh isshhhhh...terok betul aku rase masa tu ....


Gambo die tengah berdiri dekat seat belakang sambil pakai seat belt???


III
III
III
III
III
III
III
III
IIIIIIII
IIIIII
III

Erk, tak jumpe pulok gambo tu....soriiiiiii....
(Kalau jumpa nanti aku update gambo tu)

Bila berlaku dua kejadian seperti di atas maka dengan sepantas kilat aku mereport pada Abang N dan besoknya terus kami berdua berkejaran ke Jusco untuk membeli Booster Seat khas untuk dia...asik die je dapat baru kan...adik asik pakai yang abang punye je....tak apa lah dik, janji anak-anak ibu semua selamat duduk dalam kereta ketika ibu memandu..

Bila dah dapat seat tu memula menanges jugaklah taknak dok dalam tu..ye lah, tak boleh nak bebas macam burung lagi..terikat je..huhu...

Boring!


Tengoklah aksi die...macam-macam die buat...lagipun boring lah duduk belakang kan!
OOPPss!! ade bantal busyuk pulak di situ...kekeke..












Nota keyboard : Gambo-gambo tersebut di ambil pada lain-lain kejadian.

Ok, Itu je nak citer.

No comments:

Post a Comment

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails