nuffnang ads

Monday, January 3, 2011

Haru Biru di Tahun Baru!

9+*Adoiii!..haru biru hidup aku hari ni...orang lain sibuk hantar anak ke sekolah di tahun baru termasuk aku, bezanya taun ni Aliff masuk kelas 3 tahun walaupun kalau dikire bulan die belum pun cecah 3 tahun sebab beliau akan mencapai umur tiga tahun pada Disember ini..huhu..

Mana tak kelam kabutnya aku pagi ni, sebab bila die dah setat masuk kelas 3 tahun die kena siap mandi dari rumah...hanya mereka-mereka yang berumur 2 tahun dan ke bawah sahaja mandi pagi di nursery..hohoh...kelam-kabut sebab satunya adik bangun awal, si abang pulak bangun lewat...jenuh aku kejutkan si abang taknak bangun, aku bukak kan kartun pun die tetap taknak bangun..last-last aku dukung si aliff bawak kebilik air dengan matanya masih terpejam...mandi sambil tido..hohoh...apalagi marah la die sebab kena paksa mandi, dah la tak puas tido kena paksa mandi pulak...bila abang dah jerit-jerit dalam bilik air, si adik pun tumpang sama jerit dalam walker...die pun same nangeh tepi bilik air...hadoiiiilaaaaa...memang kelam kabutla aku nak pujuk dua orang budak supaya diam....tak menjadinye, melainkan segerakan tugasan aku memandikan si abang..hohoh...

Dah siap mandi, si Aliff ni boleh pulak sambung tido...pakai baju pun dengan mata terpejam...hadoilaaaa... pujuk ajak pegi school pun takmo last-last dua-dua aku dukung bawak ke kereta...kalu tetiap ari gini mampuih aku nasib baikla dok tingkat 3 (sebab aku turun ikut tangga, malas naik lif sebab hanya akan melambatkan perjalanan aku)...hohoh...

Tu dia, anak baru dua...kalau ramai taktaulah aku..tak terkejar wei...sebab tu lah aku selim melim...tak sempat nak membesarkan badan sendiri...hihi..

2 comments:

  1. kan bagus selim
    aku ni lebih kurang akak pun tak selim - sleim
    yg selim nihaa..
    tetek jer selim.
    huhuuu

    ReplyDelete

Sila2kan la komeng kalo sudi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails